Strona główna | RynekW serwisie Volvo w Pietrzykowicach

W serwisie Volvo w Pietrzykowicach

Firma Volvo Maszyny Budowlane Polska w tym roku obchodzi 10-lecie istnienia. Poza sprzedażą maszyn zajmuje się świadczeniem profesjonalnych usług serwisowych. Jak zorganizowany jest serwis, z którego słynie Volvo? Postaramy się to pokazać na przykładzie oddziału w Pietrzykowicach, w którym gościliśmy w połowie sierpnia br.

Serwis maszyn Volvo przy ul. Fabrycznej 28 w Pietrzykowicach koło Wrocławia
Fot. Forum Budowlane

Wizytę umożliwił nam dyrektor Regionu Zachód – Sławomir Prus, z którym mieliśmy również przyjemność rozmawiać o zaletach serwisu.

Serwis Volvo Maszyny Budowlane Polska działa w naszym kraju w ramach czterech regionów: Północ z czterema oddziałami – w Gdyni (centrum regionalne), Toruniu, Olsztynie i Szczecinie oraz pododdział w Szczecinku; Wschód z dwiema lokalizacjami, w Łodzi i Warszawie (centrala); Południe z Krakowem (centrum regionalne), Kielcami i Rzeszowem, oraz Zachód z centrum regionalnym w Pietrzykowicach i oddziałami w Świdnicy oraz Poznaniu. W całej Polsce w serwisie zatrudnionych jest 149 osób. W tej liczbie znajduje się 84 mechaników, którzy mają do dyspozycji 70 samochodów serwisowych. Serwis czynny jest w godzinach od 8 do 16. Jednak, gdy zachodzi taka potrzeba prace prowadzone są 24-godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Serwis Volvo może poszczycić się czasem reakcji nie dłuższym niż 24 godziny.


Nowa koparkoładowarka Volvo BL71B podczas standardowego przeglądu przed przekazaniem użytkownikowi
Fot. Forum Budowlane


W czasie naszej wizyty w warsztacie znajdowały się cztery maszyny, w tym ładowarka kołowa Volvo L120E


Oddział w Pietrzykowicach z częścią biurową mieści się na 1,5 tys. m kw., a całość zajmowanego łącznie z Volvo Truck Polska terenu ma powierzchnię ponad 3 tys. m. kw. W całym regionie zatrudnionych jest 22 serwisantów, ale ich liczba stale się powiększa.Na początku tego roku przeprowadzona została rekrutacja na stanowisko mechanika, której wynikiem było przyjęcie trzech nowych osób. Świadczy to, iż mimo trudnej sytuacji na rynku w regionie widać szanse dalszego rozwoju.


Fot. Forum Budowlane

Sławomir Prus
Dyrektor Serwisu – Region Zachodni
Volvo Maszyny Budowlane Polska Sp. z o.o.


Staramy się działać tak, aby klient w ramach współpracy z naszym serwisem otrzymał pełne wsparcie, które nie będzie ograniczało się jedynie do wymiany oleju, czy naprawy, ale całościowej obsługi w otoczeniu, w którym maszyna pracuje. Chcemy, aby nasze działania przyniosły mu wymierne oszczędności np. na paliwie, pokazujemy co może zrobić, aby maszyna pracowała lepiej i wydajniej, a także w razie potrzeby udzielamy wskazówek operatorom.

Wyznaczamy również pewne standardy serwisowe na rynku, do których zmuszeni są dążyć inni. W tym roku jako serwis uczestniczyliśmy w targach Autostrada-Polska w Kielcach, pokazując własny samochód serwisowy, wyposażony w sprzęt umożliwiający przeprowadzenie w terenie praktycznie każdej naprawy. Pierwszy tego typu pojazd w Polsce zaprezentowaliśmy już w 2004 roku na targach Bumasz w Poznaniu.

Dzięki umowom serwisowym i partnerskiej współpracy nasi klienci uzyskują większy zwrot z inwestycji, a na samym końcu większą wartość odkupu maszyny, którą z udokumentowanym pochodzeniem i historią serwisową jest dużo łatwiej sprzedać.


Na dwóch liniach serwisu stacjonarnego może być jednocześnie naprawianych do sześciu średniej wielkości maszyn.

Wyposażenie warsztatu jest ściśle dopasowane do potrzeb obsługi całej gamy produktów z oferty Volvo, począwszy od prostych napraw i wymiany pojedynczych elementów, a skończywszy na kapitalnych remontach całych maszyn i silników. Podstawą są unikalne firmowe narzędzia pozwalające na przeprowadzenie szybkiej diagnozy i dokonanie skutecznej naprawy.


Wnętrze magazynu z firmowymi olejami Volvo. Uwagę zwraca system dystrybucji, który umożliwia pobranie właściwego dla danej maszyny oleju
Fot. Forum Budowlane


Serwisanci korzystają także z danych pochodzących z systemu telematycznego CareTrack, w który wyposażone są maszyny Volvo, pozwalających na rzeczywistą ocenę ich stanu. Przekazywane do centrali informacje są przy tym dostępne nie tylko dla pracowników serwisu, ale także dla właściciela. Może on, logując się na stronie internetowej zobaczyć, gdzie znajduje się jego maszyna, w jakich godzinach pracowała, jakie miała zużycie paliwa, ile paliwa zostało, itd. Dodatkiem jest system Matris, który daje dostęp do informacji o wydajności.

Jako jedyny w Polsce, serwis Volvo opiekuje się również ogumieniem. Prowadzi stały monitoring opon bezpośrednio u użytkownika. W przypadku ich całkowitego zużycia oferuje nowe opony sprawdzonych na rynku marek.

W strukturze serwisowej Volvo poza wsparciem technicznym funkcjonuje również dobrze zorganizowana logistyka części zamiennych. Stany części utrzymywane są na poziomie zapewniającym 98-procentowe pokrycie w najbardziej potrzebne podzespoły, co przekłada się na ponad 20 tys. pozycji magazynowych. Magazyny znajdują się w każdym oddziale, a ich kompletacja zależy od grup maszyn występujących na danym terenie. Wszystkie magazyny są ze sobą „powiązane”, co pozwala na szybkie przesunięcie części z jednego do drugiego. W przypadku, gdy jakiejś nie ma na stanie, można ją sprowadzić w ciągu 24 godzin z magazynów centralnych znajdujących się w Szwecji i Belgii. Należy zaznaczyć, że do napraw używane są tylko i wyłącznie oryginalne części Volvo, w tym firmowe oleje, które były wykorzystywane w procesie produkcji maszyny, oraz części regenerowane. W przypadku tych ostatnich regeneracja polega praktycznie na zbudowaniu danego podzespołu od nowa, a starsze, kilkuletnie elementy, dostosowywane są do aktualnych specyfikacji. Regeneracja odbywa się w fabryce w Szwecji. Części regenerowane objęte są 12-miesięczną gwarancją, a ich koszt jest niższy o około 40% w stosunku do podzespołów nowych.



Naprawy w terenie umożliwiają dobrze wyposażone samochody serwisowe

Fot. Forum Budowlane


Dużym atutem serwisu Volvo są dobrze wyszkoleni mechanicy. Firma, jako jedna z niewielu może poszczycić się bardzo rozwiniętym system szkoleniowym. Dysponuje czterema centrami treningowymi w Polsce i dwoma za granicą – w Niemczech i Szwecji. Również w oddziale w Pietrzykowicach znajduje się specjalna wydzielona hala, do której może wjechać maszyna, z salami szkoleniowymi oraz odpowiednim wyposażeniem w postaci sprzętu diagnostycznego i eksponatów dydaktycznych. Mechanicy Volvo przeznaczają na szkolenia w ciągu roku ok. 5–7% swojego czasu pracy.

Jednym z wielu elementów dbałości o klienta są umowy serwisowe, dające pełną kontrolę nad kosztami użytkowania maszyny. W tym roku specjalna oferta z tego zakresu obejmowała darmowe dojazdy oraz analizy dla wszystkich rodzajów maszyn Volvo. Umowy dopasowywane są do każdego indywidualnie, w zależności od potrzeb, począwszy od prostych umów, które obejmują tylko koszty związane z przeglądami, po bardziej zaawansowane, gdzie klient szacuje swoje korzyści w postaci kosztów jednej motogodziny. Dzięki umowom mechanicy są przy maszynie co 500 mtg i są w stanie wychwycić usterki, które dopiero mogą zaistnieć, zapobiegając w ten sposób poważniejszym awariom i związanym z tym wydatkom. Standardowo umowy podpisywane są na jeden rok, ale zawierane są też takie, które trwają 5 lat. Najbardziej zaawansowane umowy serwisowe obejmują również możliwość skorzystania z maszyny zastępczej, czy szkolenia operatorów pracujących na maszynach.

Serwis z Pietrzykowic sprawuje opiekę nad maszynami Volvo należącymi m.in. do Grupy KGHM, Strabag, Lafarge, Kronopol, Knauf oraz większości kopalni granitu i bazaltu na Dolnym Śląsku. W przypadku dużych inwestycji, jak np. budowa autostrady A1, gdzie firma Skanska wykorzystywała 160 maszyn Volvo, zorganizowane jest dodatkowe miejscowe biuro z własnym magazynem części, które często działa przez 24 godziny na dobę.

Oczywiście serwis Volvo stale się rozwija. Najbliższe plany przewidują budowę w przyszłym roku podobnego jak w Pietrzykowicach obiektu w Gdańsku. Planowane jest otwarcie kilku innych placówek w kraju, w tym również w Regionie Zachodnim. 

Forum Budowlane, nr 8 (195) 2012

CZYTAJ WIĘCEJ

Red Dot Product Design dla Volvo FH
Maszyny budowlane Volvo, a ekologia



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Zagęszczarki do gruntu

Z grona maszyn wykorzystywanych do zagęszczania gruntu, prawdopodobnie najpowszechniej wykorzystywane są zagęszczarki jedno- i dwukierunkowe. Doskonale radzą sobie na małych i dużych powierzchniach, można ich użyć także do zagęszczania innych materiałów. A oto nasze propozycje z tego zakresu. Czytaj dalej
POLECAMY